Polityka prywatności
I. Ogólne informacje
- Niniejsza Polityka Prywatności to zbiór zasad, których celem jest poinformowanie o wszystkich aspektach procesu dotyczącego pozyskiwania, przetwarzania oraz zabezpieczania Pani/Pana danych osobowych. Polityka jest adresowana do wszystkich Użytkowników Strony Internetowej Administratora oraz korzystających z usług Newslettera i formularza kontaktowego.
- Niniejsza Polityka określa zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych którym jest:
HRP sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, ul. Jana Kilińskiego 185, 90-348 Łódź, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000415106, kapitał zakładowy w wysokości 50 000,00 złotych, Regon: 101390885, NIP: 7252059031
(dalej: „Administrator”). - Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych p. Darią Bartnicką możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej kierowanej na adres siedziby Administratora bądź poczty elektronicznej na adres e-mail: rodo@hrp.com.pl.
- Niniejsza Polityka może być zmieniana i aktualizowana, w sytuacji zmian w praktykach związanych z przetwarzaniem danych osobowych (uwzględniając m.in. aktualne orzecznictwo i wytyczne PUODO) lub zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego. O zmianach Polityki Administrator będzie odpowiednio informował Użytkowników umieszczając stosowne informacje na Stronie Internetowej, w przypadku Użytkowników korzystających z usługi Newslettera (posiadanie adresów e-mail w bazie) kierując tą informację bezpośrednio na podany adres e-mail Użytkownika.
- Korzystanie ze Strony Internetowej Administratora wiąże się z koniecznością zapoznana się przez Użytkownika z treścią niniejszej Polityki Prywatności oraz w przypadku zapisu na Newsletter jej akceptacją.
- Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, natomiast w przypadku przetwarzania danych zapisanych w niezbędnych plikach cookies, bądź komunikacji z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego podanie danych będzie warunkiem koniecznym do realizacji wskazanych celów oraz prawidłowego funkcjonowania Strony Internetowej.
II. Definicje
- Administrator oznacza jednostkę, która decyduje, jak i w jakich celach Przetwarzane są Dane Osobowe. Administrator jest odpowiedzialny za zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem dotyczącym ochrony danych.
- Dane Osobowe oznacza wszelkie informacje o jakiejkolwiek zidentyfikowanej osobie fizycznej lub osobie fizycznej, która jest możliwa do zidentyfikowania.
- Przetwarzać, Przetwarzanie lub Przetworzone oznacza wszelkie działania związane z Danymi Osobowymi, dokonane w sposób zautomatyzowany lub nie, takie jak: pozyskiwanie, nagrywanie, organizowanie, strukturyzowanie, przechowywanie, adaptowanie lub zmienianie, odzyskiwanie, konsultowanie, używanie, udostępnianie poprzez transmisję, rozpowszechnianie lub udostępnianie w jakikolwiek inny sposób, porządkowanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
- Podmiot przetwarzający oznacza jakąkolwiek osobę lub jednostkę, która Przetwarza Dane Osobowe w imieniu Administratora (inną niż pracownik Administratora).
- Strona Internetowa – https://hrp.com.pl/.
- Usługi Elektroniczne – usługi świadczone za pośrednictwem Strony Internetowej. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Użytkowników na stronie internetowej odbywa się na warunkach określonych w niniejszej Polityce, obejmuje usługę Newslettera, formularza kontaktowego.
III. Przetwarzanie Danych Osobowych Użytkowników
- Administrator może pozyskiwać Dane Osobowe Użytkowników w szczególności, w następujących przypadkach:
- podania Danych Osobowych przez Użytkowników (np. kontakt mailowy, telefoniczny, przez formularz kontaktowy lub w jakikolwiek inny sposób) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora – udzielenie odpowiedzi na wiadomość, zapytanie) w związku z koniecznością załatwienia zgłoszonej sprawy czy obsługi zapytania,
- dochodzenia roszczeń i podjęcia działań w związku z obroną praw Administratora, prowadzenie postępowań sądowych oraz m.in. umożliwienia korzystania ze Strony Internetowej za pośrednictwem plików cookies, zapobiegania oszustwom przy korzystaniu ze Strony Internetowej w szczególności obsługi, utrzymania, ulepszania i udostępniania wszystkich jej funkcji a także tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, obejmuje to w szczególności: raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju Strony Internetowej i Newslettera prace rozwojowe, tworzenie modeli statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (ww. prawnie uzasadniony interes Administratora),
- pozyskania Danych Osobowych Użytkowników opublikowanych w mediach społecznościowych (Fanpage Administratora) (np. pozyskanie informacji z profilu prywatnego Użytkowników w mediach społecznościowych, w zakresie, w jakim informacje te są widoczne jako publiczne) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora – promocji własnej działalności i usług, prowadzenie profilu społecznościowego (Fanpage), budowanie i umacnianie relacji z klientami, prowadzenie analiz i statystyk dot. popularności i funkcjonowania profilu a także ustalenia, dochodzenia oraz obrony przed ewentualnymi roszczeniami dotyczącymi korzystania z profilu, odpowiedz na kontakt),
- wyrażenia zgody przez Użytkownika na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu wysyłki Newslettera, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda) wysłanie informacji handlowych – Newsletter, udostępnianie treści marketingowych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej, zgodnie z art. 398 i Prawa Komunikacji Elektronicznej,
- pozyskania lub poproszenia Użytkowników o podanie Danych Osobowych Użytkowników, podczas wizyt Użytkowników na stronach Administratora lub używania jakichkolwiek funkcji lub zasobów dostępnych na lub poprzez Stronę – pliki cookie właśnie oraz podmiotów trzecich. Kiedy Użytkownicy odwiedzają Stronę, urządzenia i przeglądarki Użytkowników mogą automatycznie udostępniać pewne informacje (takie jak typ urządzenia, system operacyjny, typ przeglądarki, ustawienia przeglądarki, adres IP, ustawienia językowe, daty i pory łączenia się ze Stroną i inne informacje techniczne odnośnie komunikacji), niektóre z nich mogą stanowić Dane Osobowe. Podczas wizyty na Stronie Internetowej żadne Dane Osobowe Użytkowników nie będą przechowywane przez Administratora, bez odpowiedniej podstawy prawnej. W zakresie plików cookies Administrator – poza niezbędnymi plikami, każdorazowo uzyska zgodę Użytkownika na instalację pozostałych plików cookies. Udzielenie w/w zgody jest fakultatywne i nie wpływa na możliwość korzystania ze Strony Internetowej. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda – w zakresie pozostałych, poza niezbędnymi plików cookies) i 399 Prawa Komunikacji Elektronicznej (przepis prawa – w zakresie niezbędnych plików cookies).
- Formularz kontaktowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie kierowane przez Użytkownika)
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie jest obowiązkiem ustawowym. W określonych przypadkach bez podania danych osobowych nie jest możliwe jednak korzystanie z pełnej funkcjonalności Strony internetowej czy usług Newslettera. Kategorie Danych Osobowych Użytkowników Przetwarzane przez Administratora mogą, w szczególności, zawierać:
- Dane personalne: imię (imiona), nazwisko (nazwiska).
- Dane kontaktowe: dane firmowe, adres e-mail, numer telefonu.
- Treści komunikatów: wszystkie komunikaty (zapytania, wypowiedzi, poglądy i opinie), przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego lub które zostały opublikowane na stronie Administratora lub jego Fanpagach przez Użytkownika.
- Numer IP, pliki cookie i informacje o sposobie korzystania z naszej Strony Internetowej i Newslettera – podczas korzystania ze Strony Internetowej lub Newslsttera.
- Wizerunek: w przypadku publikacji opinii, pozostawienia komentarza, kliknięcia przycisku „Lubię to” na portalu społecznościowym Administratora (Fanpage) (o ile na prywatnym koncie tego portalu Użytkownik ma udostępniony swój wizerunek).
IV. Udostępnianie Danych Osobowych podmiotom trzecim
- Administrator może udostępniać Dane Osobowe Użytkowników:
- osobom upoważnionym przez Administratora do przetwarzania danych,
- podmiotom, którym powierzono przetwarzanie danych np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze,
- innym administratorom, jeżeli jest to wymagane przez prawo lub w dobrej wierze, że takie działanie jest konieczne w celu zastosowania się do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w odpowiedzi na żądanie sądu, organów państwa.
- Jeżeli zaangażujemy podmiot trzeci do Przetwarzania Danych Osobowych Użytkowników, zgodnie z zawartą z takim podmiotem umową powierzenia przetwarzania, Podmiot przetwarzający będzie zobowiązany do:
- Przetwarzania wyłącznie Danych Osobowych wskazanych w uprzednich, pisemnych poleceniach Administratora; oraz
- zastosowania wszelkich środków ochrony poufności i bezpieczeństwa Danych Osobowych i zapewnienia przestrzegania wszystkich innych wymogów prawa powszechnie obowiązującego.
- Z uwagi na korzystanie z usług Facebooka i LinkedIn dane mogą być przekazywane przez te podmioty do państw trzecich – Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) czy Chin w związku z udostępnianiem ich wewnętrznie przez te podmioty do: Meta Platforms Inc., Google LLC (USA) na co Administrator nie ma wpływu.
V. Udostępnianie Danych Osobowych podmiotom trzecim
- Strona internetowa może zawierać funkcje lub łącza przekierowujące do witryn i usług dostarczanych przez osoby trzecie, które nie są przez nas zarządzane. Informacje, które podajesz na tych stronach lub usługach, będą podlegać ich własnej polityce prywatności i procedurom przetwarzania danych.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za procedury związane z przetwarzaniem przez niezależnych Administratorów stron internetowych i dostawców usług.
- Zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności i bezpieczeństwa stron trzecich przed przekazaniem im informacji.
VI. Ochrona danych
- Administrator informuje, iż wdrożył odpowiednie techniczne i organizacyjne środki w celu ochrony Danych Osobowych, w szczególności obejmujące zabezpieczenia przeciwko przypadkowemu lub bezprawnemu zniszczeniu, utracie, zmianie, nieuprawnionej publikacji, nieuprawnionemu dostępowi oraz innym bezprawnym i nieautoryzowanym formom Przetwarzania, zgodnie z obowiązującym prawem.
- Administrator nie odpowiada za działania lub zaniechania Użytkowników. Użytkownicy są odpowiedzialni za upewnienie się, że wszystkie Dane Osobowe są przesyłane do Administratora w sposób bezpieczny.
- Dane osobowe nie będą poddawane automatycznemu profilowaniu tj. zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji wobec Użytkownika, czyli decyzjom podejmowanym środkami technicznymi bez udziału człowieka, wywołującym skutki prawne względem profilowanej osoby lub w inny istotny sposób wpływanie na profilowaną osobę.
VII. Dokładność Danych
- Administrator podejmuje wszelkie adekwatne środki, aby upewnić się, że:
- Dane Osobowe Użytkowników, które Przetwarza Administrator są dokładne i jeżeli jest to konieczne, aktualizowane;
- wszystkie Dane Osobowe Użytkowników, które Przetwarza Administrator, a które są błędne (mając na uwadze cel, w jakim są Przetwarzane) będą usuwane lub poprawiane bez zbędnej zwłoki.
- Administrator, w każdej chwili, może zapytać Użytkowników o dokładność Przetwarzanych Danych Osobowych.
VIII. Minimalizacja zakresu Danych
Administrator podejmuje wszelkie adekwatne środki, aby upewnić się, że zakres Danych Osobowych Użytkowników, które Przetwarza jest ograniczony do Danych Osobowych adekwatnie wymaganych w celach wskazanych w niniejszej Polityce.
IX. Międzynarodowy Transfer Danych
Dane osobowe mogą być udostępniane i przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (Europejski Obszar Gospodarczy stanowią: Unia Europejska oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia, łącznie „EOG”). Jeśli dane osobowe są przekazywane poza EOG, Administrator wymaga odpowiednich zabezpieczeń. Administrator wypełni swoje obowiązki wynikające z rozdziału V RODO, tak by zapewnić prawidłowość tego rodzaju przetwarzania m.in. w oparciu o decyzje Komisji Europejskiej o odpowiednim poziomie ochrony prywatności EU-US Data Privacy Framework.
X. Okres przechowywania Danych Osobowych
- Kryteria determinujące długość trwania okresu, w którym Administrator przechowuje Dane Osobowe Użytkowników są następujące: Administrator przechowuje kopie Danych Osobowych Użytkowników w formie pozwalającej na identyfikację, tylko tak długo, jak jest to konieczne dla osiągniecia celów wskazanych w niniejszej Polityce, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego wymagają dłuższego okresu przechowywania Danych Osobowych. Administrator może, w szczególności, przechowywać Dane Osobowe Użytkowników przez cały okres konieczny do ustalenia, skorzystania lub obrony roszczeń (przedawnienie roszczeń zgodnie z art. 118 Kodeksu Cywilnego).
- Dane osobowe są przechowywane:
- przez okres 30 dni od momentu kontaktu (telefon, email ze Strony Internetowej) dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy, jeżeli na skutek przesłanego zapytania Użytkownik zdecyduje się skorzystać z usług Administratora (Newsletter);
- w przypadku skorzystania z naszych usług (zawarcie umowy) przez okres realizacji umowy i okres niezbędny do rozpatrzenia złożonych reklamacji, do momentu rozstrzygnięcia ewentualnych sporów i rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń;
- w zakresie wewnętrznych celów administracyjnych Administratora a także innych celów przetwarzania danych, gdzie podstawą prawną jest uzasadniony interes Administratora, dane osobowe będą przechowywane do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora stanowiących podstawę przetwarzania danych lub wcześniejszego złożenia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, po dokonaniu przez Administratora właściwej analizy interesu Użytkownika i podstaw przetwarzania Administratora;
- w przypadku danych przetwarzanych na naszym Fanpagu do czasu zgłoszenia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie poprzez kliknięcie „nie lubię”, cofnięcie polubienia wpisu lub usunięcie komentarza do wpisu, anulowanie Subskrypcji;
- w przypadku skorzystania z naszych usług Newsletera przez okres realizacji usługi lub do momentu wycofania zgody na przesyłanie informacji handlowej drogę elektroniczną.
XI. Pliki cookie (ciasteczka)
- Podczas korzystania przez Użytkownika ze Strony internetowej automatycznie zbierane są dane dotyczące użytkownika. Do tych danych mogą zaliczać się:
- adres IP,
- nazwa domeny,
- typ przeglądarki,
- typ systemu operacyjnego.
- Dane te mogą być zbierane przez:
- pliki cookie,
- oraz mogą być zapisywane w logach serwera.
- Cookie to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych przechowywane przez przeglądarkę na dysku twardym twojego komputera czy też na karcie pamięci smartfona. Podczas kolejnych wizyt na stronie internetowej informacje przechowywane w pliku cookie są odsyłane na Stronę internetową. Dzięki temu Strona internetowa może Cię rozpoznać i dostosować treść do Twoich potrzeb.
- W celu ulepszenia naszej Strony internetowej, dostarczania najbardziej odpowiednich treści i analizowania, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z naszej Strony internetowej, możemy korzystać z plików cookie.
- Możemy przetwarzać dane zawarte w plikach cookie w celach:
- personalizowania Strony internetowej: zapamiętywania informacji o Użytkowniku, aby Użytkownik nie musiał ponownie wpisywać tych informacji podczas kolejnych wizyt;
- dostarczania dostosowanych do Użytkownika reklam, treści i informacji;
- monitorowania zagregowanych wskaźników użytkowania witryny, takie jak łączna liczba odwiedzających i wyświetlanych stron.
- Korzystamy z następujących rodzajów plików:
- cookie sesyjnych, które są plikami tymczasowymi i są przechowywane w urządzeniu osoby odwiedzającej Stronę do czasu jej opuszczenia;
- cookie stałych, które są przechowywane w urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Stronę przez czas określony w parametrach pliku albo do czasu ich ręcznego usunięcia;
- Pliki cookie możemy podzielić na następujące kategorie plików:
- cookie niezbędne, które zapewniają należyte funkcjonowanie strony, bezpieczeństwo i podtrzymywaną sesję, są to pliki domyślnie instalowane, bez nich Strona Internetowa nie może prawidłowo działać;
- cookie analityczne służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp (checkbox do zaznaczenia);
- cookie funkcjonalnych pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich. (checkbox do zaznaczenia);
- cookie reklamowe służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej (checkbox do zaznaczenia).
- Użytkownik, może w dowolny sposób zarządzać zgodami na wybrane pliki cookies przy użyciu dedykowanego do tego celu narzędzia znajdującego się na Stronie Internetowej. Jednocześnie informujemy, że brak zgody, usunięcie, zablokowanie lub ograniczenie umieszczania plików cookie może spowodować trudności lub nawet uniemożliwić korzystanie ze Strony internetowej.
XII. Newsletter
- Administrator świadczy drogą elektroniczną usługę Newslettera. Usługa Newslettera polega na przesyłaniu na podany przez Użytkownika adres e-mail informacji o produktach, usługach, promocjach i wydarzeniach dotyczących działalności Administratora. Administrator wskazuje że Newsletter nie będzie przesyłany w regularnych odstępach czasowych (np. co miesiąc), wysyłka Newslettera będzie uzależniona od podejmowanych przez Administratora działań promocyjnych i będzie miała charakter nieregularny.
- Usługa świadczona jest zgodnie z przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).
- Aby skorzystać z bezpłatnej usługi Newslettera, Użytkownik musi posiadać aktywny adres e-mail, wyrazić dobrowolną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną Subskrypcja Newslettera odbywa się poprzez wypełnienie formularza kontaktu dostępnego na Stronie Internetowej Administratora (podanie danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu e-mail) oraz akceptację niniejszej Polityki Prywatności regulującej zasady przetwarzania danych oraz zasady świadczenia usługi. Wysłanie przez Użytkownika w ten sposób wiadomości stanowi oświadczenie woli Użytkownika w przedmiocie zawarcie usługi Newslettera.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Użytkownika nieprawdziwych danych bądź niedostarczenie Newslettera z przyczyn niezależnych od Administratora (np. problemy techniczne po stronie dostawcy usług internetowych).
- Administrator zobowiązuje się świadczenia usługi zgodnie z Polityką oraz obowiązującymi przepisami praw, ochrony danych osobowych Użytkowników zgodnie z RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik zobowiązuje się korzystać z usługi w sposób zgodny z przepisami prawa i niniejszą Polityką oraz nie dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
- Usługa Newslettera jest dostarczana przez czas nieokreślony. Użytkownik ma prawo w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera wycofując zgodę na świadczenie tej usługi. Oświadczenie o wycofaniu zgody można skierować w dowolnym czasie na adres e-mail lub siedziby Administratora wskazany w Rozdziale I. Po rezygnacji adres e-mail Użytkownika zostanie niezwłocznie usunięty z bazy subskrybentów.
XIII. Formularz kontaktowy
- Administrator świadczy usługę polegającą na udzielaniu odpowiedzi na zapytania/prośby o kontakt telefoniczny kierowane do Administratora za pośrednictwem Formularza Kontaktowego a związane w szczególności z jego ofertą i produktami.
- Pytania, Sugestie, Skargi można przesyłać za pośrednictwem Formularza Kontaktowego, w tym celu koniecznym jest podanie tematu zapytania, adresu e-mail, imienia i nazwiska, wpisanie treści wiadomości oraz kliknięcie pola „Wyślij”. Nie podanie adresu-email uniemożliwi wysłanie Użytkownikowi odpowiedzi na zapytanie, podobnie jak nie podanie nr telefonu w sytuacji wyrażenia chęć Zamówienia rozmowy.
- Administrator dołoży staranności, aby udzielić odpowiedzi na pytanie w terminie nie dłuższym niż 48 godzin.
XIV. Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Strony Internetowej Administratora i oferowanych Usług, w sposób zgodny z przepisami prawa, dobrymi obyczajami, posługując się danymi zgodnymi ze stanem faktycznym oraz w inny sposób nie postępując niezgodnie zapisami niniejszej Polityki. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Użytkownika nieprawdziwych danych bądź niedostarczenie usługi z przyczyn niezależnych od Administratora (np. problemy techniczne po stronie dostawcy usług internetowych).
- Użytkownik zobowiązany jest do zachowania poufności oraz do nie ujawniania osobom trzecim jakichkolwiek informacji uzyskanych w związku ze świadczeniem Usług przez Administratora w tym informacji handlowych, organizacyjnych, technologicznych, finansowych.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług świadczonych drogą elektroniczną to dostęp do Internetu, urządzenie umożliwiające z niego korzystanie typu: komputer, laptop lub inne urządzenie przenośne z przeglądarką internetową, dostęp do poczty elektronicznej i skonfigurowane konto poczty e-mail, dowolna właściwie skonfigurowana wersja przeglądarki internetowej obsługująca m.in. pliki typu cookies (Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome).
- Korzystanie z Usług w sieci Internet, mimo stosowania przez Administratora zabezpieczeń mających na celu uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do systemu (ataki hackerskie) może wiązać się z ryzykiem niechcianego zainfekowania systemu informatycznego przez złośliwe oprogramowanie. W związku z powyższym Administrator zaleca dodatkowo korzystanie ze zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz stosowanie przez Użytkownika odpowiedniej zapory systemowej (firewall).
- Użytkownik ma prawo złożyć reklamację dotyczącą świadczenia usług drogą elektroniczną. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej kierując ją na adres siedziby Administratora bądź drogą mailową na adres e-mail (wskazane w Rozdziale I). Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko oraz adres e-mail Użytkownika (zgłoszenie mailowe), opis problemu będącego podstawą reklamacji oraz żądanie Użytkownika związane z reklamacją. Administrator rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Użytkownik zostanie poinformowany tym samym kanałem komunikacyjnym.
XV. Prawa Użytkowników w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych
- Przysługują Pani/Panu w związku z przetwarzaniem danych osobowych następujące prawa:
- prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby której dane dotyczą, przekazuje informację o przetwarzaniu dotyczących jej danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia. W ramach prawa dostępu do danych osoba, której dane dotyczą, może również żądać informacji o tym, komu udostępniane są jej dane osobowe oraz czy podlegają one profilowaniu i zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji. Osoba, której dane dotyczą ma także prawo uzyskania kopii jej danych;
- prawo do sprostowania danych – na tej podstawie, Administrator, na wniosek osoby której dane dotyczą, usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
- prawo do usunięcia danych – na tej podstawie, Administrator na żądanie osoby której dane dotyczą usuwa dane, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane, cofnięto zgodę na ich przetwarzanie lub wniesiono sprzeciw i nie jest to wymagane dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Administratora;
- prawo do ograniczenia i przenoszenia przetwarzania – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby której dane dotyczą, zaprzestaje dokonywania operacji na tych danych osobowych, w odpowiadającym prawu zakresie a także wydaje te dane osobowe, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer;
- prawo do wniesienia skargi – korzystając z tego prawa osoba która uzna, że jej dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
- prawo wniesienia sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach dla których zostały zebrane i są przetwarzane, sprzeciw dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane są przetwarzane ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych w tym zakresie;
- prawo wycofania zgody – jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie udzielonej zgody, wówczas w każdej chwili osoba której dane dotyczą może wycofać tę zgodę. Cofnięcie wyrażonej zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne, odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania jednak spowoduje, że dane osobowe nie będą więcej używane do tych celów od momentu wycofania zgody.
- Wniosek dotyczący realizacji praw opisanych powyżej można złożyć za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres siedziby Administratora lub za pośrednictwem adresu poczty email wskazanego w Rozdziale I.
- Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególność adresata wniosku i z którego uprawnienia z opisanych powyżej chce skorzystać osoba składająca wniosek. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.
