Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Centralnego
Projekt: Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Centralnego
Opis projektu
Poznaj założenia projektu Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Centralnego
21 165 540.00 zł
20 107 263.00 zł
Operatorem w Projekcie jest HRP Grants Sp. z o.o.
Partnerem Projektu jest Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
Projekt jest realizowany od 01.07.2024 do 31.12.2026 r
Osoby dorosłe, które zamieszkują lub pracujących w Subregionie Centralnym województwa śląskiego i z własnej inicjatywy chcą podnieść umiejętności, kompetencje lub nabyć kwalifikacje.
Grupa docelowa składa się z 3600 osób dorosłych (2160 kobiet i 1440 mężczyzn).
Osoby dorosłe, które są zatrudnione i jednocześnie prowadzą działalność gospodarczą nie mogą zostać objęte wsparciem w Projekcie.
Obszar Subregionu Centralnego województwa śląskiego obejmujący podregiony: bytomski, gliwicki, katowicki, sosnowiecki i tyski.
Celem projektu jest podniesienie umiejętności/kompetencji lub zmiana/nabycie nowych kwalifikacji przez min. 90% z 3600 osób dorosłych, które z własnej inicjatywy wezmą udział w projekcie, zamieszkujących lub pracujących w Subregionie Centralnym –poprzez ich udział w usługach rozwojowych, realizowanych w ramach BUR, w oparciu o system popytowy (PSF), w obszarze kompetencji zawodowych, cyfrowych, niezbędnych w sektorze zielonej gospodarki, podstawowych i przekrojowych, funkcjonujących w ramach ZSK, w okresie VII.24-XII.26.
Wsparcie w ramach Projektu może obejmować dofinansowanie kosztów na:
- szkolenie/walidację/certyfikację;
- studia podyplomowe
- Promocja i rekrutacja
- Działalność BOK
- Doradztwo w zakresie obsługi BUR
- Doradztwo zawodowe
- Realizacja usług rozwojowych
- Monitoring usług rozwojowych
- Liczba osób które uzyskają kwalifikacje cyfrowe: 648
- Liczba osób, które uzyskają zielone kwalifikacje: 648
- Liczba osób, które uzyskają kwalifikacje w ramach projektu: 3240
- Liczba osób, które uzyskają kwalifikacje formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania ZSK: 720
Aktualności projektowe
Zobacz najświeższe informacje dotyczące projektu Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Centralnego
Aktualności z Biura Obsługi Klienta
Aleksandra Wiktorowicz2024-12-12T13:17:22+01:0012 grudnia 2024|Aktualności projektowe, Przepis na Rozwój – kompetencje i kwalifikacje dla sprawiedliwej transformacji – Śląsk Centralny|
Szanowni Państwo, za nami kolejne dyżury w mobilnym Biurze Obsługi Klienta w ramach projektu „Przepis na Rozwój – wsparcie [...]
Ogłoszenie wstępnej listy rankingowej – nabór nr 1, 02-06.12.2024, studia podyplomowe
Aleksandra Wiktorowicz2024-12-11T10:42:45+01:0011 grudnia 2024|Aktualności projektowe, Przepis na Rozwój – kompetencje i kwalifikacje dla sprawiedliwej transformacji – Śląsk Centralny|
Szanowni Państwo, z przyjemnością informujemy o opublikowaniu podstawowej listy rankingowej po pierwszym naborze w projekcie „Przepis na Rozwój – [...]
Informacje dotyczące przesyłania dokumentów drogą pocztową
Aleksandra Wiktorowicz2024-12-09T10:51:19+01:009 grudnia 2024|Aktualności projektowe, Przepis na Rozwój – kompetencje i kwalifikacje dla sprawiedliwej transformacji – Śląsk Centralny|
Szanowni Państwo, Uprzejmie prosimy, aby na kopertach, w których przesyłają Państwo formularze zgłoszeniowe, oprócz adresu Biura Obsługi Klienta znalazła się [...]
Pytania i odpowiedzi
FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi.
Aby wziąć udział w Projekcie należy wykonać następujące kroki(szkoleniu/walidacji/certyfikacji)
- Po uruchomieniu naboru wypełnij Fiszkę zgłoszeniową ze strony Operatora https://www.slaskcentralny.przepisnarozwoj.pl/ , generując ją w formie pdf, podpisując (z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub e-dowodu) i wysyłając mailem na adres slaskcentralny@przepisnarozwoj.pl.
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany, przekaż dokumenty potwierdzające zadeklarowane kryteria wraz z formularzem zgłoszeniowym.
- Podpisz Umowę Uczestnictwa z Doradcą Biura Obsługi Klienta.
- W razie potrzeby przejdź proces doradztwa zawodowego z Doradcą Zawodowym i otrzymaj Bilans Kompetencji (nie jest to obowiązkowe).
- Wybierz usługę rozwojową, po czym dostarcz do Biura Obsługi Klienta deklarację wyboru usług rozwojowych wraz z kartą usługi.
- Podpisz Umowę Wsparcia Rozwojowego na realizację wybranej usługi rozwojowej.
- Zapisz i zarejestruj się w Bazie Usług Rozwojowych na wybraną usługę – http://www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl.
- Wpłać na konto Operatora wkład własny w wysokości 5% wartości usługi.
- Zrealizuj wybraną usługę rozwojową, a po jej zakończeniu wypełnij ankietę w BUR.
- Dostarcz wymagane dokumenty rozliczeniowe do BOK.
- Operator dokonuje płatności na rzecz podmiotu realizującego usługę rozwojową.
Aby wziąć udział w Projekcie należy wykonać następujące kroki (studia podyplomowe):
- Po uruchomieniu naboru wypełnij Fiszkę zgłoszeniową ze strony Operatora https://www.slaskcentralny.przepisnarozwoj.pl/ , generując ją w formie pdf, podpisując (z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub e-dowodu) i wysyłając mailem na adres slaskcentralny@przepisnarozwoj.pl.
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany, przekaż dokumenty potwierdzające zadeklarowane kryteria wraz z formularzem zgłoszeniowym.
- Podpisz Umowę Uczestnictwa z Doradcą Biura Obsługi Klienta.
- W razie potrzeby przejdź proces doradztwa zawodowego z Doradcą Zawodowym i otrzymaj Bilans Kompetencji (nie jest to obowiązkowe).
- Wybierz usługę rozwojową, po czym dostarcz do Biura Obsługi Klienta deklarację wyboru usług rozwojowych wraz z kartą usługi.
- Podpisz Umowę Wsparcia Rozwojowego na realizację wybranej usługi rozwojowej.
- Zapisz i zarejestruj się Bazie Usług Rozwojowych na wybraną usługę – http://www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl.
- Opłać studia podyplomowe w całości.
- Zrealizuj wybrane studia podyplomowe, a po ich zakończeniu wypełnij ankietę w BUR.
- Dostarcz wymagane dokumenty rozliczeniowe do BOK.
- Otrzymaj zwrot środków od Operatora – poza wymaganym wkładem własnym.
Osoby dorosłe zamieszkujące lub pracujące na Obszarze Subregionu Centralnego województwa śląskiego i z własnej inicjatywy chcą podnieść umiejętności, kompetencje lub nabyć kwalifikacje.
Projekt nie obejmuje wsparcia dla przedsiębiorstw. Osoby dorosłe, które są zatrudnione i jednocześnie prowadzą działalność gospodarczą nie mogą zostać objęte wsparciem w Projekcie.
Osoba uczestnicząca w projekcie nie może być zarejestrowana w CEIDG, dotyczy to osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółki cywilnej (w tym osób z zawieszoną działalnością).
Kryteria osobowe:
Kryteria premiujące:
- Operator przyznaje osobom zainteresowanym udziałem w projekcie 1 punkt za przynależność do grupy osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji.
- Osobie zainteresowanej udziałem w projekcie, stale zamieszkującej w województwie śląskim na terenie wskazanym w Rozporządzaniu Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego, tj. powiecie bielskim, cieszyńskim, pszczyńskim i raciborskim oraz mieście na prawach powiatu Bielsko—Biała, operator przyznaje dodatkowe 5 pkt.
Kryteria premiujące usługi:
- Usługi prowadzące do nabycia kwalifikacji potwierdzonych przez instytucję uprawnioną do certyfikowania ZSK (5 pkt).
O kolejności zakwalifikowania do projektu decydować będzie liczba uzyskanych punktów (od największej do najmniejszej), a w przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez kliku Uczestników/Uczestniczek kryterium rozstrzygającym będzie wiek. (pierwszeństwo będą mieć osoby najstarsze według PESEL).
Zgłoszenia w opisanej kolejności umieszczane będą na podstawowej liście pkt (na liście głównej do wysokości alokacji, a pozostałe na liście rezerwowej budowanej na takich samych zasadach).
Rodzaje wymaganych dokumentów na potwierdzenie kwalifikowalności:
– dokument potwierdzający zamieszkanie: deklaracja PIT i/lub zatrudnienie (potwierdzenie na podstawie umowy o pracę/zaświadczenia z zakładu pracy) w tym Subregionie
– oświadczenie, że Uczestniczka/Uczestnik nie jest przedsiębiorcą,
– oświadczenie, że Uczestniczka/Uczestnik nie otrzymał dofinansowania na tożsamą usługę uprzednio z EFS+ w ramach FESL.10.17 Kształcenie osób dorosłych – FST.
- Szkolenie/Walidacja/Certyfikacja
- Studia podyplomowe
20% uczestników będzie objętych wsparciem w zakresie umiejętności zielonych i 90% z nich uzyska kwalifikacje zielone.
Uczestnik może skorzystać ze wsparcia w ramach projektu tylko jednokrotnie w ciągu 12 miesięcy, zaś umowa wsparcia rozwojowego dla danego Uczestnika może obejmować kilka usług.
Decyzję co do wyboru usługi zawsze podejmuje samodzielnie Uczestnik/Uczestniczka projektu.
Usługi prowadzące do nabycia kompetencji/kwalifikacji niezbędnych w sektorze zielonej i cyfrowej gospodarki.
Operator zapewnia każdemu zainteresowanemu uczestnikowi projektu wsparcie w analizie potrzeb rozwojowych z wykorzystaniem modelu Bilansu Kompetencji. Uczestnik określa cele, dla których robiony jest Bilans, które planuje zrealizować na późniejszym etapie udziału w projekcie.
Usługi rozwojowe muszą odbywać się poza godzinami pracy lub w dni wolne od pracy osoby biorącej udział w usłudze.
Działania w zakresie kompleksowego wsparcia osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub zmienić/nabyć nowe kwalifikacje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, podstawowych i przekrojowych oraz kwalifikacji funkcjonujących w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, jak również ich weryfikacja (walidacja, certyfikacja).
Zielona gospodarka jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach.
To harmonijna kompozycja wiedzy, umiejętności i postaw umożliwiających życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie cyfrowym, tj. społeczeństwie wykorzystującym w życiu codziennym i pracy technologie cyfrowe.
Zintegrowany System Kwalifikacji – oznacza wyodrębnioną część Krajowego Systemu Kwalifikacji, w której obowiązują określone w ustawie standardy opisywania kwalifikacji oraz przypisywania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji, zasady włączania kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i ich ewidencjonowania w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, a także zasady i standardy certyfikowania kwalifikacji oraz zapewniania jakości nadawania kwalifikacji.
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji – oznacza rejestr publiczny, prowadzony w systemie teleinformatycznym, który gromadzi informacje o wszystkich kwalifikacjach włączonych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK), niezależnie od innych istniejących w Polsce rejestrów i spisów tworzonych na potrzeby poszczególnych resortów, branż, środowisk i instytucji.
Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej typu szkolenie/walidacja/certyfikacja to 5 000,00 zł netto na osobę,
Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej typu studiów podyplomowych to 10 000,00 zł netto na osobę.
Dofinansowanie stanowi 95 %
Wkład własny 5 %
Operator opublikuje informacje o planowanych naborach na stronie internetowej projektu.
Po zakończeniu każdej rundy rekrutacji na stronie internetowej projektu zostanie opublikowana lista rankingowa osób zgłoszonych w naborze do projektu (podstawowa lista punktowa) oraz osób na liście rezerwowej.
Limit kwotowy – oznacza maksymalną dla danej kategorii usługi rozwojowej kwotę dofinansowania wraz z wkładem własnym możliwą do uzyskania przez osobę dorosłą za jedną godzinę świadczonej usługi rozwojowej.
Limity w projekcie wynoszą:
- Szkolenie/Walidacja/Certyfikacja – 400,00 zł netto za godzinę
- Studia podyplomowe – 50,00 zł netto za godzinę
Uczestnik/Uczestniczka podpisuje jedną umowę uczestnictwa w jednym projekcie. Umowa wsparcia może obejmować dofinansowanie kilku usług, jednak tylko w granicach obowiązujących limitów. W ramach jednego projektu można skorzystać ze wsparcia tylko jednokrotnie i tylko z jednego rodzaju usługi (tj. albo szkoleń/walidacji/certyfikacji albo studiów podyplomowych).
a. Osoba, która otrzymała dofinansowanie, np. na studia podyplomowe u danego Operatora, może ubiegać się o dofinansowanie na usługi typu szkolenie/walidacja/certyfikacja lub na kolejne studia podyplomowe u innego Operatora.
b. Nie jest możliwe otrzymanie jednoczesnego dofinansowania na usługi typu szkolenie/walidacja/certyfikacja oraz na studia podyplomowe u tego samego Operatora.
Nie, wszystkie usługa rozwojowe obowiązkowo muszą odbywać się na terenie województwa śląskiego.
Baza Usług Rozwojowych (BUR) – oznacza internetowy rejestr usług rozwojowych, prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez Administratora BUR. BUR w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości rejestru podmiotów (podmiotów świadczących usługi rozwojowe) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania BUR określa rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 29 sierpnia 2017 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe.
Bilans Kompetencji to fakultatywny proces doradztwa zawodowego, polegający na zidentyfikowaniu i przeanalizowaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osoby, w tym jej uzdolnień i motywacji, w celu opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się.
Doradca zawodowy definiuje z Uczestnikiem/Uczestniczką cel rozwojowy/szkoleniowy, który planuje on zrealizować samodzielnie na późniejszym etapie udziału w projekcie.
Bilans Kompetencji można przeprowadzić także w przypadku uczestników projektu, którzy chcą w ramach projektu dokonać formalnego potwierdzenia efektów uczenia się nabytych w ramach edukacji formalnej, poza formalnej i w wyniku nieformalnego uczenia się. Bilans jest wówczas pierwszym krokiem w procesie walidacji. Pozwala na określenie jaką wiedzę, jakie umiejętności i kompetencje społeczne ma osoba przystępująca do walidacji. Pozwala także na zgromadzenie dowodów na posiadanie tych kompetencji. Jeśli kompetencje rozpoznane w wyniku bilansu odpowiadają tym, które są wymagane dla kwalifikacji, uczestnik projektu może podjąć decyzję o tym, czy powinien przystąpić do walidacji/certyfikacji.
Czas trwania procesu to 4-6 godzin zależności od potrzeb danego Uczestnika/Uczestniczki.
Doradcy Zawodowi będą dostępni przez cały czas trwania projektu w godzinach pracy BOK. Operator zapewni każdemu możliwość realizacji Bilansu w terminie 10 dni roboczych od podpisania umowy uczestnictwa
Bilans będzie ważny 12 miesięcy od jego wykonania. Bilans Kompetencji przeprowadzony u jednego z Operatorów uznawany jest za ważny przez innych Operatorów projektów w ramach działań FESL.06.06 i FESL.10.17.
Podmioty realizujące usługi rozwojowe – oznaczają przedsiębiorstwa lub instytucję, która świadczy usługi rozwojowe i dokonuje rejestracji w trybie określonym w regulaminie BUR.
- Podmiotem realizującym usługi rozwojowe w ramach Projektu może być jedynie podmiot zarejestrowany w BUR i zweryfikowany przez PARP,
- Nie może on świadczyć usług na rzecz swoich pracowników,
- Nie może być powiązany kapitałowo lub osobowo z osobą korzystająca ze wsparcia,
- Nie może być nim być podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera PSF albo podmiot powiązany z Operatorem lub partnerem kapitałowo lub osobowo,
- obejmuje wzajemne świadczenie usług w danym PSF o zbliżonej tematyce przez dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania,
- Nie może być świadczona przez podmiot pełniący funkcję operatora lub partnera Operatora PSF w którymkolwiek RP lub FERS,
- Nie może być świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu PSF.
Podmiot realizujący usługę bądź Uczestnik ma obowiązek zgłaszać Operatorowi wszelkie zmiany w Karcie usługi.
Po wykonaniu usługi podmioty realizujące usługi rozwojowe są zobowiązane przekazać Uczestnikom/Uczestniczkom dokumenty rozliczeniowe, niezbędne do uzyskania dofinansowania.
Nie. Fakturę za wykonaną usługę wystawia podmiot realizujący usługi rozwojowe.
Karta Usługi –to formularz będący załącznikiem do Regulaminu BUR, określający zakres informacji umożliwiających publikacje danej usługi w BUR.
Uczestnik/Uczestniczka maksymalnie 5 dni roboczych od podpisania Umowy uczestnictwa składa Operatorowi deklarację wyboru usług rozwojowych (według wzoru „Załącznika nr 3 do Regulaminu naboru do projektu”), wraz z załączonymi kartami usług, z których chce skorzystać.
Wybrana usługa może zostać rozpoczęta dopiero po zatwierdzeniu Karty Usługi przez Operatora.
Cena rynkowa usługi rozwojowej – oznacza to cenę nieprzekraczającą III kwartale dla danej podkategorii usług (tj. miary oznaczającej, że trzy czwarte cen usług ma cenę równą lub niższą, a jedna czwarta cen usług znajduje się powyżej wskazanej wartości) w BUR. Cena jest weryfikowana w oparciu o porównywarkę dostępną pod adresem https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/wyszukiwarka/porownywarka przez Uczestniczkę/Uczestnika projektu.
W przypadku usług innych niż studia podyplomowe Uczestniczka/Uczestnik Projektu zobowiązana/y jest do wpłaty wkładu własnego w wysokości wynikającej z Umowy Wsparcia Rozwojowego, na wskazany w umowie rachunek bankowy nie później niż 2 dni robocze przed rozpoczęciem pierwszej usługi rozwojowej jakiej dotyczy umowa wsparcia.
Jeżeli Uczestniczka/Uczestnik Projektu ostatecznie nie dokona prawidłowej wpłaty w określonym terminie, umowa wygasa, a kwota wpłacona po terminie podlega zwrotowi na rachunek Uczestniczki/Uczestnika.
Jeśli chodzi o realizację studiów podyplomowych po wcześniejszym opłaceniu ich przez Uczestnika Operator dokonuje zwrotu części środków uczestnikowi projektu poza wymaganym od niego wkładem własnym).
ID wsparcia, niezbędne do zapisania się na wybraną usługę z BUR, zostaje nadane po zatwierdzeniu Umowy Wsparcia Rozwojowego przez Konsultanta.
Każda firma zarejestrowana w BUR (Bazie Usług Rozwojowych, www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl), która otrzymała taką możliwość jest oznaczona w BUR jako firma, która może świadczyć usługi dofinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Tak. Wartość dofinansowania usługi rozwojowej wyliczana jest od ceny brutto usługi. Podatek VAT jest kosztem kwalifikowalnym, zgodnie z ceną ujętą w karcie usługi. Uwzględnienie VAT w cenie usługi jest uzależnione od sytuacji prawnej dostawcy usługi. Obowiązek prawidłowego oszacowania VAT spoczywa na dostawcy usługi.
Jeżeli w Bazie Usług Rozwojowych cena netto jest równa cenie brutto, znaczy to, że usługa jest zwolniona z VAT-u. Warto jednak upewnić się i zapytać o to podmiot realizujący usługi rozwojowe.
Tak.
Ankietę można znaleźć na profilu indywidualnym w BUR, ankiety wysyłane zostają także na podany przy rejestracji w BUR adres e-mail.
DLA USŁUG TYPU SZKOLENIE/WALIDACJA/CERTYFIKACJA:
Uczestnik/Uczestniczka po zakończeniu usługi:
- wypełnia w BUR ankietę oceniającą tę usługę,
- przesyła wniosek o rozliczenie usługi rozwojowej według załącznika nr 9 do Regulaminu Naboru,
Następnie składa potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty rozliczeniowe w jednym egzemplarzu w ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu zakończenia usług:
- kopię faktury lub rachunku lub innego równoważnego dowodu księgowego wystawionego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm.); dokument powinien zawierać:
- dane osoby uczestniczącej w projekcie,
- liczbę godzin usługi rozwojowej opłaconej ze środków publicznych
- identyfikatory nadane w systemie informatycznym, tj. ID wsparcia, nazwę/tytuł usługi
- numer usługi w BUR;
- ankietę oceniająca usługę rozwojową wypełniona przez osobę uczestniczącą w projekcie, wygenerowaną z BUR;
- kopie dokumentu potwierdzającego ukończenie usługi rozwojowej (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do regulaminu naboru); dokument powinien zawierać:
- tytuł usługi rozwojowej oraz identyfikatory nadane w systemie teleinformatycznym,
- dane osoby uczestniczącej w projekcie (imię, nazwisko oraz nr PESEL ,
- datę świadczenia usługi rozwojowej,
- liczbę godzin usługi rozwojowej,
- informację na temat frekwencji na usłudze 80%,
- informację na temat efektów uczenia się, do których uzyskania usługobiorca przygotowywał się w procesie uczenia się, lub innych osiągniętych efektów tych usług,
- kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, jeżeli usługa miała na celu przygotowanie do uzyskania kwalifikacji, o której mowa w art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w sposób określony w tej ustawie oraz informację czy usługa doprowadziła do uzyskania zielonych kwalifikacji/kompetencji;
- kopie dokumentów wskazanych w protokole z wizyty monitoringowej usług rozwojowych, w odniesieniu do których stwierdzono uchybienia podczas wizyty monitoringowej;
- kopię certyfikatu potwierdzającego zdobycie kwalifikacji.
DLA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH:
Uczestnik/Uczestniczka po zakończeniu usługi:
- wypełnia w BUR ankietę oceniającą tę usługę,
- przesyła wniosek o rozliczenie usługi rozwojowej według załącznika nr 9 do Regulaminu Naboru,
Następnie składa potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty rozliczeniowe w jednym egzemplarzu w ciągu 14 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu zakończenia usług:
- kopię faktury lub rachunku lub innego równoważnego dowodu księgowego wystawionego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm.); dokument powinien zawierać:
- dane osoby uczestniczącej w projekcie,
- liczbę godzin usługi rozwojowej opłaconej ze środków publicznych
- identyfikatory nadane w systemie informatycznym, tj. ID wsparcia, nazwę/tytuł usługi
- numer usługi w BUR;
- potwierdzeniem zapłaty za udział w usłudze rozwojowej;
- ankietę oceniająca usługę rozwojową wypełniona przez osobę uczestniczącą w projekcie, wygenerowana z BUR;
- kopią dyplomu ukończenia studiów/kopią dokumentu potwierdzającego ukończenie usługi rozwojowej (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do regulaminu naboru); dokument powinien zawierać:
- tytuł usługi rozwojowej oraz identyfikatory nadane w systemie teleinformatycznym,
- dane osoby korzystającej z usługi (imię, nazwisko oraz nr PESEL,
- datę świadczenia usługi rozwojowej,
- liczbę godzin usługi rozwojowej,
- informację na temat frekwencji na usłudze 80%,
- informację na temat efektów uczenia się, do których uzyskania usługobiorca przygotowywał się w procesie uczenia się, lub innych osiągniętych efektów tych usług,
- kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, jeżeli usługa miała na celu przygotowanie do uzyskania kwalifikacji, o której mowa w art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w sposób określony w tej ustawie oraz informację czy usługa doprowadziła do uzyskania zielonych kwalifikacji/kompetencji;
- kopie dokumentów wskazanych w protokole z wizyty monitoringowej usług rozwojowych, w odniesieniu do których stwierdzono uchybienia podczas wizyty monitoringowej;
Dokumenty rozliczeniowe muszą zostać złożone do Operatora odrębnie dla każdej z usług objętych umową wsparcia.
Dla osób z niepełnosprawnościami przewidziano możliwość skorzystania z usług dostępowych, takich jak tłumacz polskiego języka migowego (PJM), pętla indukcyjna, wsparcie asystenta na przykład: osoby niewidomej, osoby głuchoniewidomej, osoby z niepełnosprawnością ruchową, pokój dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Specyficzne potrzeby osób z niepełnosprawnościami mogą zostać sfinansowane w ramach projektu PSF w ramach mechanizmu racjonalnych usprawnień, o którym mowa w Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
Materiały do pobrania
Dane kontaktowe
Na potrzeby realizacji projektu Operator uruchomił Punkty doradczo-informacyjne:
HRP Grants Sp. z o.o.
ul. Opolska 15 40-084 Katowice
HARMONOGRAM PRACY STACJONARNEGO I MOBILNEGO BOK-GRUDZIEŃ 2024
BOK NIECZYNNE-GRUDZIEŃ 2024: 09.12.2024, 24.12.2024, 25.12.2024, 26.12.2024
BIURO PROJEKTU
ul. Jana III Sobieskiego 11/E309, 40-082 Katowice
Zadzwoń do nas!
Dział projektów: +48 42 208 06 06
Sekretariat: +48 42 207 22 00
Napisz do nas:
katowice.sc@hrp.com.pl
lub użyj formularza
Odwiedź nasz
profil na Facebooku
Personel Projektu
Doradcy Biura Obsługi Klienta:
Teresa Orzechowska
tel. 797 325 038
Izabela Szczygioł
tel. 530 561 925
Menager Projektu:
Agnieszka Bolewska
agnieszka.bolewska@hrp.com.pl
tel. 502 080 667
Konsultant:
Marta Gibczyńska
marta.gibczynska@hrp.com.pl
tel. 502 080 780
Daria Agier
tel. 797-325-029
Napisz do nas!
Zapraszamy do nas! Nie masz teraz czasu? Napisz.