Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Północnego
Projekt: Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Północnego
Opis Projektu
Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Północnego
5 157 060,00 zł
4 899 207,00
Operatorem w Projekcie jest HRP Grants Sp. z o.o.
Partnerem Projektu jest Arva Invest sp. z o.o.
Projekt trwa od 01.07.2024 r. do 31.12.2026 r.
Osoby dorosłe, które pracują, lub zamieszkują na terenie Subregionu Północnego i z własnej inicjatywy chcą podnieść umiejętności, kompetencje lub nabyć kwalifikacje.
Grupa docelowa składa się z 864 osób dorosłych (519 kobiet oraz 345 mężczyzn).
Osoby dorosłe, które są zatrudnione i jednocześnie prowadzą działalność gospodarczą nie mogą zostać objęte wsparciem w Projekcie.
Obszar realizacji Projektu to Subregion Północny obejmujący Częstochowę, powiat częstochowski, powiat kłobucki oraz powiat myszkowski.
Celem Projektu jest podniesienie umiejętności/kompetencji lub zmiana/nabycie nowych kwalifikacji przez min. 90% z 846 osób dorosłych, które z własnej inicjatywy wezmą udział w Projekcie, zamieszkujących i/lub pracujących w Subregionie Północnym, poprzez ich udział w usługach rozwojowych, realizowanych w ramach BUR, w oparciu o system popytowy (PSF), w obszarze kompetencji zawodowych, cyfrowych, niezbędnych w sektorze zielonej gospodarki, podstawowych i przekrojowych, funkcjonujących w ramach ZSK.
Wsparcie w ramach Projektu może obejmować dofinansowanie kosztów na:
- szkolenie/walidację/certyfikację;
- studia podyplomowe
Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej typu szkolenie/walidacja/certyfikacja to 5 000,00 zł brutto na osobę.
Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej typu studiów podyplomowych to 10 000,00 zł brutto na osobę.
Cel Projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących zadań:
- promocja i rekrutacja,
- działalność BOK,
- doradztwo w zakresie obsługi BUR,
- doradztwo zawodowe,
- realizacja usług rozwojowych,
- monitoring usług rozwojowych.
Główne rezultaty:
- objęcie wsparciem min. 864 Uczestników/Uczestniczek,
- podniesienie/zmiana/nabycie kompetencji/kwalifikacji przez min. 778 Uczestników/Uczestniczek,
- zmiana/nabycie przez min. 173 Uczestników/Uczestniczek kwalifikacji w formalnie potwierdzonych przez Instytucję uprawnioną do certyfikowania.
Aktualności Projektowe
Zobacz najświeższe informacje dotyczące Projektu Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Północnego
Drugi nabór w Projekcie Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Północnego
Aleksandra Wiktorowicz2024-12-12T11:36:55+01:0012 grudnia 2024|Aktualności projektowe, Przepis na Rozwój – kompetencje i kwalifikacje dla sprawiedliwej transformacji – Śląsk Północny|
Szanowni Państwo, przypominamy, że 16 grudnia 2024 roku rusza drugi nabór w ramach Projektu „Przepis na Rozwój – wsparcie [...]
Pierwszy nabór w Projekcie Przepis na Rozwój – wsparcie osób dorosłych z Subregionu Północnego
Aleksandra Wiktorowicz2024-11-22T13:27:39+01:0022 listopada 2024|Aktualności projektowe, Przepis na Rozwój – kompetencje i kwalifikacje dla sprawiedliwej transformacji – Śląsk Północny|
Pierwszy nabór w Projekcie „Przepis na Rozwój – wsparcie dla dorosłych z Subregionu Północnego” Szanowni Państwo, przypominamy, że 25 [...]
Zmiana terminu pierwszego naboru w Projekcie
Aleksandra Wiktorowicz2024-11-12T13:43:32+01:0012 listopada 2024|Aktualności projektowe, Przepis na Rozwój – kompetencje i kwalifikacje dla sprawiedliwej transformacji – Śląsk Północny|
Szanowni Państwo, informujemy, że termin pierwszego naboru zaplanowanego od 18.11.2024 r. do 22.11.2024 r. został przełożony na 25.11.2024 r. [...]
Pytania i odpowiedzi
FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Operator publikuje informacje o planowanych naborach na stronie informacyjnej Projektu w zakładce „Aktualności”.
Po każdym naborze publikowana jest lista rankingowa osób zgłoszonych w naborze do Projektu (podstawowa lista punktowa) oraz osób na liście rezerwowej.
Rundy naborów będą ogłaszane średnio co miesiąc. Operator przewiduje dwa typy naborów: pierwszy dla osób chcących skorzystać ze szkoleń/certyfikacji/walidacji, drugi dla osób zainteresowanych udziałem w studiach podyplomowych.
Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej typu szkolenie/walidacja/certyfikacja to 5 000,00 zł brutto na jedną osobę,
Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej typu studiów podyplomowych to 10 000,00 zł brutto na jedną osobę.
Dofinansowanie stanowi 95 %, a wkład własny wynosi 5 %.
Limit kwotowy oznacza maksymalną dla danej kategorii usługi rozwojowej kwotę dofinansowania wraz z wkładem własnym możliwą do uzyskania przez osobę dorosłą za jedną godzinę świadczonej usługi rozwojowej.
Limity w Projekcie wynoszą:
szkolenie/walidacja/certyfikacja – maks. 492,00 zł brutto za godzinę
studia podyplomowe – maks. 61,50 zł brutto za godzinę
W ramach Projektu można uzyskać dofinansowanie na:
- szkolenie/walidację/certyfikację
- studia podyplomowe
Nie można otrzymać dofinansowania na tożsamą usługę zrealizowaną uprzednio z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji w ramach FESL.10.17 Kształcenie osób dorosłych.
Uczestnik podpisuje Umowę wsparcia jednokrotnie w czasie trwania całego Projektu, zaś umowa może obejmować kilka usług.
- Osoba fizyczna składa wniosek (fiszkę zgłoszeniową) o udział w Projekcie
- Po wstępnej kwalifikacji osoba fizyczna dostarcza formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi załącznikami -zaświadczeniami do Operatora
- Operator ostatecznie kwalifikuje osobę do Projektu/odrzuca wniosek,
- Po ostatecznym zakwalifikowaniu osoby do projektu Operator podpisuje z nią umowę uczestnictwa w Projekcie,
- Operator zapewnia organizację spotkań z doradcą zawodowym w celu m.in. przeprowadzenia analizy potrzeb z wykorzystaniem Bilansu Kompetencji,
- Operator zapewnia techniczne wsparcie w wyborze odpowiednich usług (szkoleń/walidacji/certyfikacji nabytych umiejętności) poprzez doradztwo w zakresie obsługi BUR,
- Operator wylicza wysokość wkładu własnego wymaganą od uczestnika dla wybranych usług od kwoty brutto,
- Operator podpisuje umowę z uczestnikiem projektu tzw. umowę wsparcia rozwojowego, na realizację wybranych usług. Wraz z zawarciem umowy nadawany jest numer ID wsparcia,
- Uczestnik wpłaca na konto Operatora wkład własny,
- Operator tworzy zapisy na koncie przedpłaconym, przypisanym do uczestnika,
- Usługi rozwojowe są realizowane na rzecz uczestnika projektu,
- Po zakończeniu usługi uczestnik wypełnia ankietę w BUR,
- Podmiot realizujący usługę rozwojową wystawia fakturę uczestnikowi korzystającemu z usługi,
- Uczestnik przekazuje Operatorowi wniosek o rozliczenie usług rozwojowych wraz z załącznikami,
- Operator weryfikuje wniosek wraz z pozostałymi dokumentami rozliczeniowymi,
- Operator dokonuje płatności na rzecz podmiotu realizującego usługę rozwojową lub zwraca środki.
- Osoba fizyczna składa wniosek (fiszkę zgłoszeniową) o udział w Projekcie
- Po wstępnej kwalifikacji osoba fizyczna dostarcza formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi załącznikami -zaświadczeniami do Operatora
- Operator ostatecznie kwalifikuje osobę do Projektu/odrzuca wniosek,
- Po ostatecznym zakwalifikowaniu osoby do projektu Operator podpisuje z nią umowę uczestnictwa w Projekcie,
- Operator zapewnia organizację spotkań z doradcą zawodowym w celu m.in. przeprowadzenia analizy potrzeb z wykorzystaniem Bilansu Kompetencji,
- Operator zapewnia techniczne wsparcie w wyborze odpowiednich usług (szkoleń/walidacji/certyfikacji nabytych umiejętności) poprzez doradztwo w zakresie obsługi BUR,
- Operator podpisuje umowę z uczestnikiem tzw. umowę wsparcia rozwojowego, na realizację wybranych studiów podyplomowych. Operator wylicza wkład własny uczestnika. Wraz z zawarciem umowy nadawany jest także numer ID wsparcia.
- Uczestnik opłaca studia podyplomowe (Podmiot realizujący usługę rozwojową wystawia fakturę uczestnikowi korzystającemu z usługi),
- Po zakończeniu studiów podyplomowych uczestnik wypełnia ankietę w BUR,
- Uczestnik przekazuje Operatorowi wniosek o rozliczenie studiów podyplomowych wraz z załącznikami,
- Operator weryfikuje wniosek wraz z pozostałymi dokumentami rozliczeniowymi,
- Operator dokonuje zwrotu części środków uczestnikowi projektu (poza wymaganym od niego wkładem własnym).
Umowa wsparcia jest podpisywana jednokrotnie z Operatorem w czasie trwania całego Projektu i może dotyczyć większej ilości usług rozwojowych.
Realizacja usług rozwojowych musi odbyć się na terenie województwa śląskiego lub w przypadku udziału w usłudze rozwojowej w formule online za pośrednictwem odpowiedniej platformy webinarowej.
Dopuszcza się również realizację usług rozwojowych poza terenem województwa śląskiego w przypadku:
- braku technicznych możliwości realizacji usługi na terenie województwa śląskiego, rozumianych jako brak infrastruktury technicznej, np. specjalistycznych laboratoriów wyposażonych w odpowiednią infrastrukturę, warunki techniczne lub specjalistyczny sprzęt albo
- zamieszczenia ogłoszenia o zapotrzebowaniu na usługę rozwojową w BUR i w następstwie braku zgłoszeń ze strony dostawców usług (w sytuacji, kiedy w BUR nie będzie usług odpowiadających specyficznym potrzebom osoby uczestniczącej w Projekcie). Za poprawnie przeprowadzone postępowanie można uznać wyłącznie postępowanie, w ramach którego ogłoszenie zamieszczone w module „Zapotrzebowanie na usługi” było dostępne (widoczne) dla dostawców usług przez co najmniej 5 dni. Osoba uczestnicząca w Projekcie jest zobowiązana udokumentować ten fakt poprzez przedłożenie do Operatora wydruków z BUR.
Wsparcie w ramach Projektu skierowane jest do osób dorosłych zamieszkujących lub pracujących na obszarze Subregionu Północnego województwa śląskiego (Częstochowa, powiat częstochowski, powiat kłobucki oraz powiat myszkowski).
Poprzez stałe zamieszkanie należy rozumieć zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego pobytu okres min. 3 miesięcy przed złożeniem fiszki zgłoszeniowej do Projektu. O miejscu zamieszkania decydują występujące łącznie dwie przesłanki faktyczne: przebywanie w znaczeniu fizycznym w określonej miejscowości i zamiar stałego pobytu. Na stałość pobytu w danej miejscowości wskazuje skupienie w niej życiowej aktywności, związanej
z pracą czy rodziną.
W przypadku osób pracujących na terenie Subregionu Północnego brana jest pod uwagę główna siedziba/oddział pracodawcy.
W Projekcie niekwalifikowany jest udział Przedsiębiorców w rozumieniu art. 4 ust. 1-2 ustawy Prawo przedsiębiorców oraz Pracowników Operatora i Partnera Projektu.
- Operator przyznaje osobom zainteresowanym udziałem w Projekcie 1 punkt za przynależność do grupy osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji (osoby w kryzysie bezdomności lub dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań, należące do mniejszości, osoby z niepełnosprawnością, osoby z wykształceniem co najwyżej ponadgimnazjalnym, osoby bezrobotne, osoby w wieku co najmniej 55 lat).
- Osobie zainteresowanej udziałem w Projekcie, deklarującej udział w usłudze rozwojowej, której zakres prowadzi do zdobycia kwalifikacji, operator przyznaje dodatkowe 5 pkt.
- Osobie zainteresowanej udziałem w Projekcie, stale zamieszkującej w województwie śląskim na terenie wskazanym w Rozporządzaniu Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego, tj. powiecie bielskim, cieszyńskim, pszczyńskim i raciborskim oraz mieście na prawach powiatu Bielsko—Biała, operator przyznaje dodatkowe 5 pkt.
- dokument potwierdzający stałe zamieszkanie na obszarze realizacji Projektu: zaświadczenie o miejscu zameldowania, lub – zaświadczenie wydane przez właściwy dla adresu zamieszkania Urząd Skarbowy, że osoba zarejestrowana jest w urzędzie jako podatnik podatku dochodowego, lub – inne zaświadczenie (np. kserokopia decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, akt własności lub umowa najmu mieszkania, umowa na media (np. prąd, gaz, woda, telefon), w której są dane osoby zainteresowanej uczestnictwem w Projekcie; zaświadczenie właściciela lub najemcy lokalu, w którym potwierdzi on stałe przebywanie osoby zainteresowanej uczestnictwem w projekcie w lokalu (w tym dokument potwierdzający, że osoba zaświadczająca jest jego właścicielem lub najemcą/lub zatrudnienie (potwierdzenie na podstawie umowy o pracę/zaświadczenia z zakładu pracy) w tym Subregionie,
- dokument potwierdzający zatrudnienie: zaświadczenie o zatrudnieniu wystawione przez pracodawcę, którego główna siedziba/oddział mieści się na obszarze realizacji Projektu
Wsparcie w Ramach Projektu ma charakter popytowy – Uczestnicy/Uczestniczki samodzielnie decydują o zakresie, terminie oraz Dostawcy Usług, który świadczyć będzie usługę rozwojową, wybraną spośród ofert zamieszczonych w BUR.
Zintegrowany System Kwalifikacji oznacza wyodrębnioną część Krajowego Systemu Kwalifikacji, w której obowiązują określone w ustawie standardy opisywania kwalifikacji oraz przypisywania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji, zasady włączania kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i ich ewidencjonowania w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, a także zasady i standardy certyfikowania kwalifikacji oraz zapewniania jakości nadawania kwalifikacji.
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji oznacza rejestr publiczny, prowadzony w systemie teleinformatycznym, który gromadzi informacje o wszystkich kwalifikacjach włączonych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK), niezależnie od innych istniejących w Polsce rejestrów i spisów tworzonych na potrzeby poszczególnych resortów, branż, środowisk i instytucji.
Baza Usług Rozwojowych (BUR) to internetowy rejestr usług rozwojowych, prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez Administratora BUR. BUR w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości rejestru podmiotów (Dostawców usług) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania BUR określa rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 29 sierpnia 2017 r. w sprawie rejestru dostawców usług.
BUR umożliwia w szczególności obsługę następujących procesów:
- publikację ofert usług rozwojowych świadczonych przez Dostawców Usług wpisanych do BUR,
- dokonywanie zapisów na poszczególne usługi rozwojowe,
- zamieszczanie ogłoszeń o zapotrzebowaniu na usługi rozwojowe,
- dokonywanie oceny usług rozwojowych zgodnie z Systemem Oceny Usług Rozwojowych,
- zapoznanie się z wynikiem ocen usług rozwojowych dokonanych przez pozostałych Uczestników usług.
W skład BUR wchodzi ogólnodostępny serwis informacyjny. Dane identyfikujące Dostawcę Usług, dane dotyczące usług rozwojowych oraz oceny tych usług są udostępniane przez Administratora BUR na stronie internetowej BUR.
Karta Usługi to formularz będący załącznikiem do Regulaminu BUR, określający zakres informacji umożliwiających publikacje danej usługi w BUR.
Podmioty realizujące usługi rozwojowe – oznaczają przedsiębiorstwa lub instytucję, która świadczy usługi rozwojowe i dokonuje rejestracji w trybie określonym w regulaminie BUR.
Podmiotem realizującym usługi rozwojowe w ramach Projektu może być jedynie podmiot zarejestrowany w BUR i zweryfikowany przez PARP:
- Nie może on świadczyć usług na rzecz swoich pracowników,
- Nie może być powiązany kapitałowo lub osobowo z osobą korzystająca ze wsparcia,
- Nie może być nim być podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera PSF albo podmiot powiązany z Operatorem lub partnerem kapitałowo lub osobowo,
- Obejmuje wzajemne świadczenie usług w danym PSF o zbliżonej tematyce przez dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania,
- Nie może być świadczona przez podmiot pełniący funkcję operatora lub partnera Operatora PSF w którymkolwiek RP lub FERS,
- Nie może być świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu PSF.
- Podmiot realizujący usługę bądź Uczestnik ma obowiązek zgłaszać Operatorowi wszelkie zmiany w Karcie usługi.
Po wykonaniu usługi podmioty realizujące usługi rozwojowe są zobowiązane przekazać Uczestnikom/Uczestniczkom dokumenty rozliczeniowe, niezbędne do uzyskania dofinansowania.
Baza Usług Rozwojowych (BUR) – oznacza internetowy rejestr usług rozwojowych, prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez Administratora BUR. BUR w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości rejestru podmiotów (podmiotów świadczących usługi rozwojowe) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania BUR określa rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 29 sierpnia 2017 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe.
Bilans Kompetencji to fakultatywny proces doradztwa zawodowego, polegający na zidentyfikowaniu i przeanalizowaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osoby, w tym jej uzdolnień i motywacji, w celu opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się.
Doradca zawodowy definiuje z Uczestnikiem/Uczestniczką cel rozwojowy/szkoleniowy, który planuje on zrealizować samodzielnie na późniejszym etapie udziału w projekcie.
Bilans Kompetencji można przeprowadzić także w przypadku uczestników projektu, którzy chcą w ramach projektu dokonać formalnego potwierdzenia efektów uczenia się nabytych w ramach edukacji formalnej, pozaformalnej i w wyniku nieformalnego uczenia się. Bilans jest wówczas pierwszym krokiem w procesie walidacji. Pozwala na określenie jaką wiedzę, jakie umiejętności i kompetencje społeczne ma osoba przystępująca do walidacji. Pozwala także na zgromadzenie dowodów na posiadanie tych kompetencji. Jeśli kompetencje rozpoznane w wyniku bilansu odpowiadają tym, które są wymagane dla kwalifikacji, uczestnik projektu może podjąć decyzję o tym, czy powinien przystąpić do walidacji/certyfikacji.
Czas trwania procesu to 4-6 godzin zależności od potrzeb danego Uczestnika/Uczestniczki.
Doradcy Zawodowi będą dostępni przez cały czas trwania projektu w godzinach pracy BOK. Operator zapewni każdemu możliwość realizacji Bilansu w terminie 10 dni roboczych od podpisania umowy uczestnictwa
Bilans będzie ważny 12 miesięcy od jego wykonania. Bilans Kompetencji przeprowadzony u jednego z Operatorów uznawany jest za ważny przez innych Operatorów projektów w ramach działań FESL.06.06 i FESL.10.17.
Podmioty realizujące usługi rozwojowe – oznaczają przedsiębiorstwa lub instytucję, która świadczy usługi rozwojowe i dokonuje rejestracji w trybie określonym w regulaminie BUR.
Podmiotem realizującym usługi rozwojowe w ramach Projektu może być jedynie podmiot zarejestrowany w BUR i zweryfikowany przez PARP:
-
- Nie może on świadczyć usług na rzecz swoich pracowników,
- Nie może być powiązany kapitałowo lub osobowo z osobą korzystająca ze wsparcia,
- Nie może nim być podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera PSF albo podmiot powiązany z Operatorem lub partnerem kapitałowo lub osobowo,
- Obejmuje wzajemne świadczenie usług w danym PSF o zbliżonej tematyce przez dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania,
- Nie może być świadczona przez podmiot pełniący funkcję operatora lub partnera Operatora PSF w którymkolwiek RP lub FERS,
- Nie może być świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu PSF.
Podmiot realizujący usługę bądź Uczestnik ma obowiązek zgłaszać Operatorowi wszelkie zmiany w Karcie usługi.
Po wykonaniu usługi podmioty realizujące usługi rozwojowe są zobowiązane przekazać Uczestnikom/Uczestniczkom dokumenty rozliczeniowe, niezbędne do uzyskania dofinansowania.
Nie. Fakturę za wykonaną usługę wystawia podmiot realizujący usługi rozwojowe.
Wkład własny osoby uczestniczącej w Projekcie wynosi nie mniej niż 5% i jest wnoszony w formie przelewu po podpisaniu Umowy wsparcia, na wskazane w Umowie konto Operatora, w terminie określonym w Umowie tj. nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem każdej usługi rozwojowej jakiej dotyczy Umowa wsparcia.
W przypadku niewpłacenia wkładu własnego w terminie, operator może rozwiązać umowę wsparcia i umowę uczestnictwa z osobą uczestniczącą w projekcie. W przypadku wpłaty wkładu własnego w mniejszej niż wymagana kwota, osoba uczestnicząca w projekcie ma 1 dzień, licząc od dnia następującego po dniu otrzymania e-mailowego wezwania do wpłaty brakującej kwoty wkładu własnego, na przelanie brakującej kwoty. W przypadku wpłaty kwoty wyższej niż wymagana, operator dokonuje zwrotu nadpłaty.
Wpłata wkładu własnego nie dotyczy studiów podyplomowych – po podpisaniu Umowy wsparcia osoba uczestnicząca w Projekcie sama opłaca w pełnej kwocie. studia w terminie i na rachunek bankowy dostawcy usługi
ID wsparcia, niezbędne do zapisania się na wybraną usługę z BUR, zostaje nadane po zatwierdzeniu Umowy wsparcia.
Każda firma zarejestrowana w BUR (Bazie Usług Rozwojowych, www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl), która otrzymała taką możliwość jest oznaczona w BUR jako firma, która może świadczyć usługi dofinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Tak. Wartość dofinansowania usługi rozwojowej wyliczana jest od ceny brutto usługi. Podatek VAT jest kosztem kwalifikowalnym, zgodnie z ceną ujętą w karcie usługi. Uwzględnienie VAT w cenie usługi jest uzależnione od sytuacji prawnej dostawcy usługi. Obowiązek prawidłowego oszacowania VAT spoczywa na dostawcy usługi.
Jeżeli w Bazie Usług Rozwojowych cena netto jest równa cenie brutto, znaczy to, że usługa jest zwolniona z VAT-u. Warto jednak upewnić się i zapytać o to podmiot realizujący usługi rozwojowe.
Tak.
Ankietę można znaleźć na profilu indywidualnym w BUR, ankiety wysyłane zostają także na podany przy rejestracji w BUR adres e-mail.
DLA USŁUG TYPU SZKOLENIE/WALIDACJA/CERTYFIKACJA:
Uczestnik/Uczestniczka po zakończeniu usługi:
- wypełnia w BUR ankietę oceniającą tę usługę,
- przesyła wniosek o rozliczenie usługi rozwojowej według załącznika nr 9 do Regulaminu Naboru,
Następnie składa potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty rozliczeniowe w jednym egzemplarzu w ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu zakończenia usług:
- kopię faktury lub rachunku lub innego równoważnego dowodu księgowego wystawionego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm.); dokument powinien zawierać:
- dane osoby uczestniczącej w projekcie,
- liczbę godzin usługi rozwojowej opłaconej ze środków publicznych
- identyfikatory nadane w systemie informatycznym, tj. ID wsparcia, nazwę/tytuł usługi
- numer usługi w BUR;
- ankietę oceniająca usługę rozwojową wypełniona przez osobę uczestniczącą w projekcie, wygenerowaną z BUR;
- kopie dokumentu potwierdzającego ukończenie usługi rozwojowej (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do regulaminu naboru); dokument powinien zawierać:
- tytuł usługi rozwojowej oraz identyfikatory nadane w systemie teleinformatycznym,
- dane osoby uczestniczącej w projekcie (imię, nazwisko oraz nr PESEL ,
- datę świadczenia usługi rozwojowej,
- liczbę godzin usługi rozwojowej,
- informację na temat frekwencji na usłudze 80%,
- informację na temat efektów uczenia się, do których uzyskania usługobiorca przygotowywał się w procesie uczenia się, lub innych osiągniętych efektów tych usług,
- kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, jeżeli usługa miała na celu przygotowanie do uzyskania kwalifikacji, o której mowa w art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w sposób określony w tej ustawie oraz informację czy usługa doprowadziła do uzyskania zielonych kwalifikacji/kompetencji;
- kopie dokumentów wskazanych w protokole z wizyty monitoringowej usług rozwojowych, w odniesieniu do których stwierdzono uchybienia podczas wizyty monitoringowej;
- kopię certyfikatu potwierdzającego zdobycie kwalifikacji.
DLA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH:
Uczestnik/Uczestniczka po zakończeniu usługi:
- wypełnia w BUR ankietę oceniającą tę usługę,
- przesyła wniosek o rozliczenie usługi rozwojowej według załącznika nr 9 do Regulaminu Naboru,
Następnie składa potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty rozliczeniowe w jednym egzemplarzu w ciągu 14 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu zakończenia usług:
- kopię faktury lub rachunku lub innego równoważnego dowodu księgowego wystawionego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm.); dokument powinien zawierać:
- dane osoby uczestniczącej w projekcie,
- liczbę godzin usługi rozwojowej opłaconej ze środków publicznych
- identyfikatory nadane w systemie informatycznym, tj. ID wsparcia, nazwę/tytuł usługi
- numer usługi w BUR;
- potwierdzeniem zapłaty za udział w usłudze rozwojowej;
- ankietę oceniająca usługę rozwojową wypełniona przez osobę uczestniczącą w projekcie, wygenerowana z BUR;
- kopią dyplomu ukończenia studiów/kopią dokumentu potwierdzającego ukończenie usługi rozwojowej (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do regulaminu naboru); dokument powinien zawierać:
- tytuł usługi rozwojowej oraz identyfikatory nadane w systemie teleinformatycznym,
- dane osoby korzystającej z usługi (imię, nazwisko oraz nr PESEL,
- datę świadczenia usługi rozwojowej,
- liczbę godzin usługi rozwojowej,
- informację na temat frekwencji na usłudze 80%,
- informację na temat efektów uczenia się, do których uzyskania usługobiorca przygotowywał się w procesie uczenia się, lub innych osiągniętych efektów tych usług,
- kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, jeżeli usługa miała na celu przygotowanie do uzyskania kwalifikacji, o której mowa w art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w sposób określony w tej ustawie oraz informację czy usługa doprowadziła do uzyskania zielonych kwalifikacji/kompetencji;
- kopie dokumentów wskazanych w protokole z wizyty monitoringowej usług rozwojowych, w odniesieniu do których stwierdzono uchybienia podczas wizyty monitoringowej;
Dokumenty rozliczeniowe muszą zostać złożone do Operatora odrębnie dla każdej z usług objętych umową wsparcia.
Dla osób z niepełnosprawnościami przewidziano możliwość skorzystania z usług dostępowych, takich jak: tłumacz polskiego języka migowego (PJM), pętla indukcyjna, wsparcie asystenta na przykład: osoby niewidomej, osoby głuchoniewidomej, osoby z niepełnosprawnością ruchową, pokój dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Specyficzne potrzeby osób z niepełnosprawnościami mogą zostać sfinansowane w ramach projektu PSF w ramach mechanizmu racjonalnych usprawnień, o którym mowa w Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
Materiały do pobrania
Dane kontaktowe
Na potrzeby realizacji projektu Operator uruchomił Punkty doradczo-informacyjne:
ul. Komornicka 119, 42-202 Częstochowa
Biuro Obsługi Klienta
ul. Faradaya 53 lok. 15 (parter), 42-202 Częstochowa
HARMONOGRAM PRACY STACJONARNEGO I MOBILNEGO BOK – GRUDZIEŃ 2024
HARMONOGRAM PRACY STACJONARNEGO I MOBILNEGO BOK – STYCZEŃ 2025
Zadzwoń do nas!
Dział Projektów: +48 42 208 06 06
Sekretariat: +48 42 207 22 00
Napisz do nas:
czestochowa.sp@hrp.com.pl
lub użyj formularza
Odwiedź nasz
profil na Facebooku
Personel Projektu
Daria Agier
daria.agier@hrp.com.pl
tel.: 797-325-029
Kamila Feflińska
kamila.feflinska@hrp.com.pl
tel.: 537-132-121
Doradca Zawodowy (kontakt tylko w kwestiach związanych z Bilansem Kompetencji):
Maciej Plichta
doradztwo.przepisnarozwoj@arvainvest.com
tel.: 577-002-823
Napisz do nas!
Zapraszamy do nas! Nie masz teraz czasu? Napisz.